dessert tour - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu dessert tour - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

dessert tour

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Februari 2015 | Australië, Adelaide

Alrighty guys,

tourguide Graig's manier om iets aan te kondigen. Deze keer kondig ik het verslag van Adelaide naar Alice Springs aan. Here We Go!

Zondag 21 december weer vroeg bed uit. Taxi in naar het hostel waar we opgehaald zouden worden. truck/ bus in en daar gaan we. De hele ochtend gereden en in Quorn hadden we een lunch pauze. Doorgereden naar Wilpena in de Flinders Ranges. Wat was het heet! Daar aangekomen kennis gemaakt met de swags. Een swag is een canvas "zak"  waar een matje in ligt, slaapzak erin en klaar. Je slaapt op de grond. (of als je Craig heet op de picknicktafel) Nadat iedereen een mieren vrij plekje had opgezocht, stond er een wandeling op het programma. nogmaals, het was HEET!!! Ik was nogsteeds wat grieperig dus ik kon er niet zo van genieten. 

Maandag vroeg on the road om de zonsopkomst te zien. Helaas blijkt ook deze groep de vertrektijd niet geheel in acht te nemen en vertrekken we te laat. Nog wel de zon heel laag zien staan, maar hij verdween al snel achter een dik pak wolken. Deze wolken zouden nog wel eens voor problemen kunnen zorgen.... Door naar een oude Nederlander Talc Alf. Hij werkt met talcsteen en maakt daar kunst van. Toevallig was Talc Alf ook thuis en gaf hij ons een rondleiding. 
Tja de wolken.... zorgden voor regen.... en met een 2wd zware truck/bus betekend dat dat we niet konden of roaden. Dan maar weer terug naar Quorn. Weer op het zelfde plekkie geluncht en daarna door naar ons hostel. Craig ging met een aantal nog een rondje rijden met de truck/bus om kangaroo's te spotten. Ik had er nu wel genoeg gezien, ben lekker met mn telefoon blijven spelen. De truck/bus ging wit heen en kwam bruin terug. Het begon flink te regenen en te onweeren. 

Dinsdag definitief afscheid genomen van Quorn. Dachten we. Na ongeveer 15 minuten rijden kreeg Craig een telefoontje... Hij was zn tas vergeten. Hello Quorn again! Door de regen moesten we helemaal terug naar Port Augusta om daar de asfalt weg op te pikken die ons naar het midden van OZ zou brengen. Grappig was dat toen we Port Augusta uit reden, we de laatste stoplichten tegenkwamen voor de volgende 3000km! Vandaag ook weer veel rijden. Onderweg gestopt bij Lake Heart. Een gigantisch zoutmeer. Na een roadside lunch aangekomen in Coober Pedy. Vannacht slapen we ondergronds! We kregen een rondleiding in een oude opal mijn en pizza als avondeten. 

woensdag. Vroeg op, we beginnen het te leren.... eerst naar een kangaroo wees opvang en daarna mochten we een half uurtje Noodelen. Noodeling is het zoeken naar opal in de hopen aarde die uit de echte mijnen zijn gekomen. Met een beetje geluk vind je wat. Jaa ook ik had het geluk aan mijn kant deze keer. Er zit niet  heel veel kleur in maar het is wel echt opal! 
Back on the road again! na even te zijn gestopt om de Breakaways te bekijken, was de next stop: Erldunda. Helaas had ik de mosquito warning van Craig gemist.... wat resulteerde dat ik eerste kerstdag met een hele opgezwollen lip rondliep. 

KERST!!!! Ik lig nog even lekker in mn swag voor ik er uit moet. ouch, word ik daar nou in mn lip gestoken door een mug?? Ja dus. Binnen no time was mn lip echt mega mega dik. Richting EHBO dan maar. (t was alleen nog ff 5 a 6 uur rijden voordat we bij de dichtstbijzijnde EHBO waren.)  Leuke kerst. Ook vandaag weer veel rijden. onderweg nog even gestopt bij een cafetje. Daar kreeg ik een ijspak om op mn lip te leggen. Dit hielp gelukkig en tegen de tijd dat we bij de EHBO waren, was mn lip al bijna weer normaal. Na de lunch naar Kata Tjuta, oftewel The Olga's! Hier een mooie wandeling gemaakt, die best zwaar is in 35 graden midden op de dag. Na de wandeling doorgereden naar een ander uitkijkpunt om de tijd ff te doden. Het is zo ver! Sunset over Uluru! Wat is dat fantastisch! Champange erbij voor de hele groep en voor Craig sinasappelsap want die moest nog rijden. Na de zonsondergang terug naar het kamp voor een kerstdinner. BBQ. Het was heel gezellig en het voelde toch nog wel een beetje als kerst!

Vrijdag nog eerder op om de zonsopkomst te zien. Ik had er voor gekozen om de halve base wandeling te doen en de zonsopkomst op het uitzichtspunt te bekijken. Voor het eerst ook met oma geskypt, die het heel fijn vond om me weer eens te zien. Daarna een stuk om Uluru heen gewandeld. Aangekomen bij de truck/bus vond ik Craig in diepe slaap. Ook een van de  meiden lag diep te slapen. ach laat ze maar. Even wachen en toen was het tijd voor een Mala Wandeling, een wandeling met uitleg van een van de aboriginals. Natuurlijk ook nog het visitorcenter bezocht en toen was het tijd om maar weer eens een stuk te gaan rijden. 

Zaterdag. Laatste dagje alweer. Na een nacht In Kings Canyon stond er een flinke wandeling op de planning. Craig liep wat te mopperen dat ie er geen zin in had vandaag. wat blijkt?  Ik had toch verteld dat Craig op picknicktafels slaapt? Ik had al eens gevraagd of ie er nooit afvalt midden in de nacht. En ja hoor wat doet ie, kukelt ie van de tafel af toen hij zn alarm af wilde zetten. Hij was bont en blauw en wilde dus eigenlijk helemaal niet wandelen! Natuurlijk ging de wandeling door en iedereen heeft het gehaald. Voor de laatste keer on the road vandaag. Het is nog een paar uurtjes rijden naar Alice Springs. Onderweg nog een laatste stop bij een camel farm waar je een rondje op een kameel kon rijden. Ik kon het na 3 maanden niet rijden niet laten....

En dan is het tijd om afscheid te nemen. al met al ongeveer 4000 km gereden in 7 dagen. Dat is heen en weer van Nederland naar Gibraltar!  We zien elkaar vannavond in de bar. Er werd er een heeel dronken die avond (na 14 dagen on the road) en dat was niet ik.

Alrighty Guy's, By

  • 11 Februari 2015 - 08:39

    Diane:

    G'day Marieke,

    Leuk om weer een reisverslag van je te lezen. Ik neem aan dat je onderhand zelf ook al aardig 'strine' spreekt. En echte Aboriginals (die eigenlijk gewoon de 'Originals' zijn, maar ja) gezien. En een 'barbie' (bbq) zo af en toe is ook lekker natuurlijk. Heel veel gereden en gewandeld weer....en met Kerst de dichtsbijzijnde EHBO post moeten zoeken. ;-( Maar gelukkig was je dikke lip toen al weer verholpen. Uit de buurt blijven van die 'mozzie's' voortaan. ;-) Genoeg kangaroos gezien, zelfs kleine weesjes. Gaaf, hoor! Ik lees dat het woord eigenlijk 'ik weet niet' betekent, toen er aan de aboriginals werd gevraagd wat dat nou voor beesten waren.....'kangaru'. Grappig. Wat maak je veel mee en wat zie je ontzettend veel van het land.
    Ben reuze benieuwd naar je verslag van Alice Springs. Dat moet ook heel erg mooi zijn. Geniet nog maar lekker en tot de volgende keer.

    Bye bye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 19165

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: