Melbourne naar Adelaide - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Melbourne naar Adelaide - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Melbourne naar Adelaide

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

31 Januari 2015 | Australië, Melbourne

G'day,

Sorry, geheugen laat me hier echt in de steek. Maar dit is wat ik ongeveer gedaan heb...

En dan sta je na 3 heerlijke weken ineens weer op eigen poten. Hostel opgezocht en na een pizza naar bed. Zondag 14 december Phillip Island tour. Eerste stop was een koala centum, iets wat wij kinderboerderij zouden noemen. Onderweg naar de Pinguïn Parade gestopt bij een chocolade fabriek. Jammie..... Maar vandaag gaan we voor de pinguïns! Op dit eiland komen iedere dag duizenden pinguïns aan land. Mooi om te zien hoe ze groepjes vormen vlak bij de zee en dan in colone de duinen in waggelen.
Maandag was een rustdagje. Lekker door de binnenstad van Melbourne gestruind.
The GOR oftewel Great Ocean Road begon op dinsdag. Dit is een weg die vlak na de eerste ww1 is aangelegd door de militairen. De wel loopt pal langs de kust, met soms maar een meter van de kliffen af. De eerste dag veel gereden en veel uitkijk punten gezien. Dit hebben we eigenlijk alle 3 de dagen gedaan. Wel de 12 apostles gezien en daar kwam ik ook voor. Heel mooi! Op de laatste dag hadden we een wandeling die er wat op ging lijken. Al was het voor de meeste Vieatnameesen veel te moeilijk. Die vielen met bosjes uit! Het waren 3 leuke dagen maar een beetje jammer dat dit zo'n typische toeristische tour was. Vrijdag naar KI. Oftewel Kangaroo Island. First stop: tourguide Benito's moeders huis. Ben's moeder teelt veel groenten en fruit en we gingen dan ook een deel van ons eten hier ophalen. Na deze stop gingen we naar een uitkijkpunt. Na de lunch naar het strand waar je van redelijk dichtbij zeehonden kon zien. Zelfs de eerste baby van het seizoen mogen bewonderen. De rest van de middag kayaking op een riviertje en een duik in de zee genomen. Verder veel rijden en naar uitzicht puntjes toe.
Ki dag 2 begint met een uitzichtpunt op een stuk rotsen waar honderden zeehonden leven!
Daarna door naar een mooie rotsformatie. Surfen kan je op water, maar ook op zand. Benito was nog flink kreupel door een val hier. Oppassen dus. Jahoor ik ben nog heel. We rijden wat rond en gaan s middags snorkelen. Als afsluiter naar een honing farm en daar een lekker ijsje op. Dat leverde trouwens wel een grappige scène op. Benito had nl ook een ijsje, maar moest zn beide handen aan het stuur houden! Achter hem zat een backpacker die thuis zuster is.....tjoeke tjoek, treintje komt eraan! Wat hebben wij gelachen!!
Met de ferry terug naar het mainland en onderweg een stop bij Hungry Jacks voor de hongerige backpackers.
Snel een nachtje slapen want morgen ga ik on the road to Alice!

By Marieke

• 01 Februari 2015 - 16:44

Mama:

Zo te zien vermaak je je ook weer prima, zo zonder ons. Veel plezier weer verder. Liefs van pap en mam.