By by Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu By by Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

By by Australia

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Februari 2015 | Australië, Sydney

Hallo,

Een vrijdag avond laat in december. Gezellig met een deel van de groep nog een laatste keer eten voordat we uitelkaar vallen. Het is gezellig en er wordt heel wat alcohol gedonken, ik vind het veel te duur en blijf bij mn gratis water.

Zaterdag ochtend, douchen, wasje doen en toch nog met een aantal lunchen. Hier hebben we eigenlijk de hele middag gezeten. Het idee was om de zonsondergang te zien op Anzac hill. Iedereen naar de Woolworths om wat avondeten bijelkaar te sprokkelen en Craig een fb berichtje gestuurd. Wat was het weer een gezellige avond.

Zondag, maandag en dinsdag. Een paar daagjes niet zoveel. Toch wel even naar het dorp gewandeld, wat gewinkeld en wat boodschappen gedaan. Veel gelezen om mn boek uit te krijgen.

Woensdag! De laatste dag van 2014! Weer een jaar voorbij. Een jaar met hele mooie momenten maar ook met moeilijke momenten. Tijd om naar Sydney te vliegen. Na wat incheck prediken met mn tentharingen, een normale vlucht. Eenmaal op SYD mn grote backpack afgegeven bij het bagage depot en de trein naar de stad gepakt. Gaaf om de stad weer een keer te zien, al was het wel heeel druk. Oké, eerst maar een supermarkt opzoeken om wat eten in te slaan. Ook de burgerking een bezoekje gebracht en het zoeken naar een plekje om het vuurwerk te bekijken kon beginnen. Voor veel plaatsen had je een entree bewijs nodig dus dat zat er niet in. Ook de botanische tuinen waren al vol en gesloten. Uiteindelijk op circular quey uitgekomen. Hier me tot bijna vooraan weten te werken. En wat staat er de eerste rijen alleen maar: ja hoor die **** Aziaten weer. Ze moeten ook altijd de beste plek hebben. Het wachten tot 00 uur was begonnen. Hoezeer ik ook mn best deed, kon toch niet voorkomen dat ik elke x mn plekje kwijt was. En dan is het zover!!! 1 januari!! Het vuurwerk was heel mooi om dat een x in het echt te zien. Na een kwartier was het voorbij, de stroom mensen gingen opweg om of dronken te worden of om naar hun hotel te gaan. En ik? Tja, daar sta je dan.... Dan maar bij wat hostels vragen of ze nog een slaapplek heb. Dat had ik net zo goed niet hoeven doen. Wel was Wake Up zo aardig om me op de bank te laten zitten. Stiekem wel hele kleine hazenslaapjes gedaan. 05:00 ik moest nu echt het hostel uit. De bus in naar Bondi. Het was hier al flink druk. Op mn bekende plekje naast de reddingsbrigade gaan liggen en lekker even geslapen. Wakker worden! Tis bijna zover aan de andere kant van de wereld! Helaas wilde de wifi niet helemaal meewerken en was ik iets te laat. Maar toch even heeeel gezellig!!
Terug naar het strand en wachten tot 11:30. Ik had al wat geroddel gehoord van een Nederlandse Nieuwjaarsduik. Even na half twaalf zag ik dan inderdaad een oranje Unox muts verschijnen! Binnen de kortste keren waren we met een man of 200!!! Stom toevallig waren er ook 2 camera ploegen op Bondi aan het filmen. Onder andere Bondi Rescue! Wat was dit gaaf! 12:00 3,2,1!! Het gezicht van een van de mannen van de reddingsbrigade!! Hilarisch! De arme man zag ineens 200 man opzich af komen rennen richting zee waar je niet mag zwemmen! Na de duik nog met een heel aantal Nederlanders op het strand gezeten. Totdat het tijd werd om weer naar het vliegveld te gaan. Wat kan je daar verdwalen tussen de terminals. Net optijd mn tas opgehaald en naar de goede terminal om na een douche en wat avondeten mn bedje op te zoeken. Je wordt in een kleine wachtruimte gepropt want het vliegveld gaat helemaal dicht S' nachts. Ben ik even blij met mn matje en slaapzak! Heerlijk geslapen.

Inchecken voor mn vlucht naar AKL. Crisis!! What the..... Mn visum verlopen en mag het land niet uit naar New Zealand? Wat krijgen we nou? Ik heb dit toch 100 x nagelezen thuis of ik het goede visum ging aanvragen! Het uitgeprinte visum had ik al weggegooid omdat ik hem toch niet nodig had bij binnenkomst en het was nogal wat papier en zwaar. Natuurlijk wilde ook de wifi niet werken, was de batterij van mn telefoon leeg, deed ook mn data het niet en gooide de vliegveld computer mn email er steeds uit....... Hehe uiteindelijk dan toch een computer gevonden die wilde meewerken en 3 dollar armer voor één a4tje dan toch door de check in. De computer van de check in dame laat niet het gehele visum zien.....

NEW ZEALAND HERE I COME

Groetjes Marieke

  • 20 Februari 2015 - 15:24

    Mama:

    Heeij Marieke, wat heb je toch weer leuk geschreven!
    Je moet de groetjes hebben van oma en een dikke knuffel.

    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 19181

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: