Atherton Tablelands, Great barrier en Cape Tribe - Reisverslag uit Atherton, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Atherton Tablelands, Great barrier en Cape Tribe - Reisverslag uit Atherton, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Atherton Tablelands, Great barrier en Cape Tribe

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Oktober 2014 | Australië, Atherton

Hey everyone,



Vandaag mijn eerste tourtje in Australie. de Atherton Tablelands tour kwam gratis mee met mijn buspas. Leuk.



Vanochtend vroeg de wekker, om 7:30am wordt ik opgehaald door Barefoottours.com.au Onze gids Josh is over enthousiast en praat bijna nog meer dan ik. Eerste stop: een uitkijkpunt. Hier kon je mooi over de Cairns regio uitkijken. Stop 2: Lake Eacham, een prachtig meer. Er was een uitzichtpunt waar je schildpadden kon zien zwemmen. Ik heb nog even een snelle duik in het meer genomen en werd getracteerd op een gratis fish spa. De vissen vonden mijn teen zonder teennagel wel erg interestant en begonnen erop te knabbelen! Hier hebben we ook Morning tea gehad. Ik lust geen thee of koffie en in warme chocomel met 30 graden had ik ook niet echt zin. Maar het verse fruit was wel erg lekker. Hup het busje weer in onderweg naar een klein dorpje. Hier hadden we even 15 minuten om de lunch te kopen. Stop 3 waren de Dinner Falls en the Crater. The Crater is een gat van 138 meter diep. Ook bij deze watervallen heb ik weer een duik genomen. Dit water was duidelijk wat koeler. Lunch tijd! op een prachtige heuvel vanwaar je het landschap heel mooi kon zien. (de foto met het drijfding slaat erop dat die dingen hier Noodels genoemd worden en ik op dat moment ook noedels zat te eten) De Milla Milla Falls was de volgende stop. Een hoge watervall waar je achter kon gaan zitten. Dit was de eerste x wel een beetje eng, ook omdat ik mn ogen dicht moest doen omdat anders mijn lenzen eruit zouden spoelen. Dit water was het koudste van de hele dag. Tijdens het rijden tussen de watervallen vertelde Josh honderduit over alles wat we tegenkwamen onderweg. De laatste stop van vandaag waren de Josephine Falls. Echt heel mooi! Voor de durfalls kon je van de watervall afglijden. Dit heb ik natuurlijk ook 2 x gedaan. Eenmaal terug op de parkeerplaats, was er Afternoon tea voor ons klaar gemaakt. Ik ging voor het verse fruit, de cakjes met vulling links laten liggend. Toen was het helaas tijd om weer naar Cairns terug te keren. Barefoot tours BEDANKT voor de geweldige dag!!!



Een kort nachtje want op vrijdag stond er snorkelen op het Great Barrier Reef op het programma.

Op de boot aangekomen moest ik veel formulieren over eigen risico invullen. Eenmaal alle formulieren door iedereen ingevuld, konden we vertrekken. Het was bijna 2 uur varen naar het rif en in die 2 uur heb ik niet veel meer gedaan dan vechten tegen zeeziekte. Het is gelukt, mn ontbijt is binnen gebleven. Toen we er eenmaal waren toch maar zeeziekte tabletjes ingenomen. Na een korte briefing was het een strijd om in dat wetsuit te komen. man wat gaat dat lastig de eerste keer. duikbril op, flippers aan, noodle mee en gaan met die banaan! uhhh dat makkelijker gezegt dan gedaan! Ik kwam dus geen meter vooruit! Nadat iemand van de boot me letterlijk op sleeptouw had genomen, ging het langzaam aan beter. Uiteindelijk lukte het me om zelf vooruit te komen. Er was een grote vis genaamd Wally, wat een knuffelkont zeg. Hij kwam bij iedere duiker een knuffel halen. Hij is ook een keer door de fotograaf mee naar de oppervlakte gehaald zodat ik hem kon aaien. Er zijn hier hele mooie foto's van gemaakt, helaas wel 20 dollar per stuk en ik ben gekke henkie niet. Heb nog geprobeerd om een foto van de foto te maken maar dit Is half gelukt omdat de fotograaf dit niet leuk vond... Het was luchpauze en ik heb als backpacker natuurlijk zo veel mogelijk zitten eten. Na het eten waren we op een andere plek aanbeland en mochten we weer het water in. Deze keer lukte het me om helemaal zelf rond te zwemmen. WOW wat is dat mooi!!!! na nog 1 1/2 uur in het water was het alweer tijd om naar de haven terug te keren. Ik was bekaf en heb een paar uur liggen pitten op mijn kamer. Vervolgens avondeten bijelkaar gesprokkelt. ( 4 dollar meal bij Gilligans) Spullen gepakt voor morgen en lekker naar bed!


Ja want die morgen stond de 2 daagse Cape Tribulation op het programma. De wekker ging weer vroeg af. (sory kamergenoten die pas om 4 uur naar bed gaan) De eerste stop van de dag was het Port Douglas Wildlife Habitat. Hier waren veel inheemse diersoorten te zien. De kangaroo's waren heel tam en kwamen steed om wat te eten vragen. Dit kon je kopen maar ik heb het niet gedaan. Ik heb gelukkig wel een klein handje mogen lenen om de aandacht te trekken voor wat foto's. 2 van de kangaroo's hadden een joey in hun buidel. Het uur was veeel te snel om en we moesten weer terug naar de bus. De volgende plaats waar de bus stopte was Mossman Gorge. Een wandeling door het regenwoud. Het was prachtig! onze gids gaf uitleg bij bijzondere planten. Een rit door de jungle volgde, evenals een klein stukje met de ferry naar de overkant van de Daintree river. De lunch stop was bij Cape Tribe Beach House. De mensen die extra hadden betaald voor de lunch konden kiezen uit steak of vis. Als visgek heb ik natuurlijk voor de vis gekozen. Na de lunch werd een opsplitsing gemaakt. Diegene die een overnachting hadden, bleven en diegene die geen overnachting hadden gingen mee terug naar Cairns. Ik had er een overnachting bijgeboekt en mocht blijven. Ik wilde naar het strand maar ben gestrand in mijn kamer. Hier lag al iemand anders een tukkie te doen en dat was ik ook van plan. Tegen het avondschemer weer wakker en toch nog ff naar het strand. Wat ik toen zag........WOWWOWWOW!!!!! Het had zomaar een scene uit Expeditie Robbinson of The Island with bg kunnen zijn. Zoo bijzonder mooi!!!! Ik heb wat foto's gemaakt en ben naar het uiterste puntje van het strand gelopen. Toen ik terug wandelde, was het inmiddels donker. Best wel eng zo alleen op het strand lopen in het donker. Maar wel een hele ervaring rijker! Ik wilde avondeten bestellen en vroeg aan een mevrouw of ik bij haar aan de tafel mocht komen zitten. De Waar kom je vandaan vraag was al snel gesteld. The Neterlands was haar antwoordt. Ha dat is makkelijk praten. In welk deel van Nederland woont u? Uhh 's gravenzande het Westland kwam het antwoord aarzelend, wetend dat bijna niemand dit stukje Ned kent. Nou dat is stom toeval, ik woon in Monster!!!! We wonen nog geen 10 minuten rijden van elkaar vandaan en ontmoeten elkaar in een regenwoud in noord queensland! Ze wilde de spaghetti bestellen maar vond dat te veel voor zichzelf. Nou daar weten we wel een antwoord op. dan delen we het gewoon. Ik heb nog een voorgerechtje besteld en zo hebben we heerlijk zitten eten.

Na het eten ben ik nog even terug gegaan naar het strand. Wat komt de jungle s' nachts tot leven! onderweg naar mijn huisje kwam ik nog een zoogdiertje tegen. Ik dacht dat het een buidelratje was maar dit bleek niet zo te zijn. Het was elke stap genieten!!! Terwijl ik net zo'n 20 seconden mn tanden stond te poetsen, begon er iemand verselijk te gillen. met mn mond vol tandpasta maar eens kijken waar de brand was. Mn kamergenoot wilde naar de wc en er glibberde ineens een slangetje voor haar voeten. Zij helemaal in paniek en ik lachen en balen dat ik hem niet had gezien. (het wc blok was zn 1 minuut lopen van ons huisje vandaan)

de volgende ochtend vroeg op, noedels maken en gewapend met fototoestel naar het strand voor de zonsopkomst. Heel bijzonder is dat de zon in oost Australie uit de zee opkomt! Dit had ik nog nooit gezien. Prachtige zonsopkomst gezien en lekker ontbeten. Nog wat foto's bij daglicht gemaakt en een snelle duik in de zee genomen. Toen was het tijd om te gaan jungle surfen. Ik had me in de tijd vergist en was een uur te vroeg bij de receptie, geen probleem, dit is toch de plek waar je gratis wifi hebt. Onderweg naar de receptie een medebackpacker een lesje geleerd. (Ik had een glas melk nodig voor een maaltijdshake want had alweer trek) Je moet je eten ALTIJD LABELEN in hostels, doe je dit niet, dan is het van iedereen. Ik weet niet wie, maar iemand mist een glaasje melk uit zn pak. Sorry! ( de winkels zijn alleen voor OZ begrippen dichtbij) Het jungle surfen was leuk, alleen had ik het spannender verwacht. Ondanks dat hele mooie uitzichten over de jungle. Weer terug bij het beach house nog ff op het strand een boekje zitten lezen en toch maar die dure lunch genomen. Tijd om alweer richting Cairns te gaan. Onderweg gestopt bij een uitzichtpunt van waar je de Daintree River in de zee ziet uitmonden. Ook is hier het eilandje te zien waar Steve Irwin Is overleden.

De laatste stop van deze dag was een cruise over de Daintree om crocs te spotten. We hebben 2 baby krokodillentjes gezien. Wat is dit gebied mooi!

Na een rit van 1 1/2 uur weer terug in Cairns, Ik had zo goed zitten eten tussen de middag dat ik totaal geen trek meer had in avondeten. Uiteindelijk nog een handje chips en op de bank in slaap gevallen. Rond 11 uur toch maar lekker mn bedje in.


Het waren 4 prachtige dagen!


groetjes Marieke


ps ik heb bij de andere verslagen foto's geplaatst.

  • 14 Oktober 2014 - 00:21

    Guusje... :

    Meid, jij beleeft wel hele bijzondere dingen.. vind het echt knap van je, hoor.. op jouw leeftijd zoveel dingen ondernemen.. Had er vanmiddag met Ria nog over.. hoe het je zou vergaan.. maar het gaat lekker zo te lezen.. Hier alles hetzelfde natuurlijk.. Beestjes weer schoon hokkie.. ga morgen wel even wat leraren tekkelen waar jij zoal mee bezig bent.. want ik ben echt onder de indruk, meid.. toppie!!! Leraren zijn nogal druk bezig tegenwoordig.. we zien ze niet vaak.. maar ik ga ze nu echt tekkelen...

  • 21 Oktober 2014 - 16:21

    Opa:

    Nou Marieke dat is een heel verslag. En al die belevenissen. Daar zul je je hele leven plezier van hebben. Opa's eerste job was een reis van een half jaar op een vrachtschip van de Koninklijke Nederlandse Scheepvaart Maatschappij (KNSM). Het schip heette 'Agamemnon' naar een figuur uit de Griekse mythologie. Die al lang niet meer bestaat. Op die reis heb ik ook van alles meegemaakt. Kerst vieren in de Caribische wateren. De kerstboom was per vliegtuig overgevlogen uit Nederland. Gelukkig hadden wij een heel goede kok aan boord en werd er een diner geserveerd in 'officiersmess', waar het gewone scheepsvolk normaliter nooit mocht komen. Het toetje bestond uit 'IJs de Siberian'. En jij gaat straks ook kerst vieren in de zomer.

    In de strijdt tegen het overgewicht lukte het in de afgelopen maanden maar niet om beneden de 90 kg uit te komen. Maar vorige week woog ik eindelijk minder dan 90 kg. Maar nu moeten er nog minimaal zeven kg af.

    15 oktober ben ik bij de cardioloog geweest voor controle. Een week daarvoor heb ik de waarden van de hoeveelheid cholesterol laten onderzoeken. Het resultaat was heel erg goed. In overleg met de cardioloog kan ik nu stoppen met de medicijnen. Dus dat is sowieso al het resultaat van gezond eten en afvallen.

    Afgelopen zaterdag heb ik mijn zesde roeiles gehad. We hebben ongeveer 4 km op de Rotte geroeid. In een normaal bootje is roeien heel simpel, maar in zo smalle roeiboot met vijf personen is het toch wel een ander verhaal.

    Nou Marieke doe voorzichtig en tot de volgende keer.

    Groetjes van mij en Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 19192

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: