SYDNEY! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu SYDNEY! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

SYDNEY!

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Gday,

En toen was het dan eindelijk zo ver, Sydney! De laatste vluchten verliepen goed, ondanks dat het wel echte budgetairlines waren. Dat lesje heb ik ook weer geleerd, niet langer dan 4 uur met een prijsvechter vliegen.

Degene die wel eens Border Security hebben gezien, weten dat ze in Sydney heel streng zijn op eten en dierlijke en plantaardige producten. Ook hebben ze een strenge selectie m.b.t immigeratie. Daar ging het nog bijna even mis....ze konden mijn paspoort niet scannen. Oeps! Wat bleek het geval: hun scanner was te oud en mijn paspoort te nieuw. Gelukkig was het snel opgelost. Door naar de Biosecurity waar alle verboden etenswaren inbeslag genomen en vernietigd worden. Ook hier hadden ze wat bedenkingen maar alles mocht gelukkig mee het land in.

Met andere worden: Ik ben nu echt in SYDNEY!! Wow!

Met de trein naar Central Station gegaan. Vanuit hier was het nog maar 10 minuten lopen naar mijn eerste hostel. Wake Up! Wat een groot hostel en wat modern. Ik deelde mijn kamer met nog 9 andere backpackers, waaronder Nederlander Bart.
Na mijn backpack afgedropt te hebben, was het tijd om eens boodschappen te gaan doen. De Coles zit gelukkig om de hoek. Nou ja, 10 x aan mensen moeten vragen waar ik heen moet om de hoek! Hier heb ik voor de komende dagen mijn inkopen gedaan.

Etenstijd! boontjes met aardappelen en een hamburger gemaakt van gehakt. Zou lekker moeten zijn, als je het maar niet laat aanbranden....ik heb gelukkig het meeste nog weten te redden en weet dat ik er de volgende x meer water in moet doen. Na de afwas richting mijn kamer gegaan. Het was al best laat en ik was best moe.

Zaterdag nacht wakker worden van een heel hard schuddend stapelbed.... ze hadden duidelijk plezier onder me.....

.....En dat resulteerde in een verloren sandaal de volgende morgen. Bij het opstaan had ik er ineens nog maar 1. Zoeken, zoeken, zoeken en niets kunnen vinden. Tot Bart de kamer in komt en de geniale opmerking maakt: Heb je al in de prullenbak gekeken? Ja hoor, die dronkenlappen hadden mijn sandaal in de prullenbak gegooit. Zelf wisten ze er niets meer van af en moesten er wel om lachen. En ik zal in het vervolg al mijn schoenen aan mijn backpack vastbinden!

Oke, sandaal weer terecht is het tijd voor ontbijt. Oer hollands gewoon brood met chocopasta en nog meer oer Hollands: datzelfde verdween ook in een ziplock zakje als lunch...

Lonely Plannet in mijn dagrugzak, camera mee, mobiel mee en gaan. Op naar het Sydney Opera House. Het was even zoeken en zeker even lopen maar ik heb het gevonden! Wat een mooi groot gebouw. De Harbour Bridge was ook zeer gaaf om te zien. Tegen de tijd dat ik bij het Opera House was, had ik al een tijd gelopen en was het een beetje zat, daarom niet over de brug gelopen. Dat komt de volgende x wel als ik in Sydney ben.
Ik heb de gratis shuttle bus gepakt terug naar mijn hostel. Nog ff naar de Coles voor wat zonnebrand (wat natuurlijk weer resulteerde in verdwalen..) en het is alweer tijd voor het avond eten. Wraps deze keer.

's avonds nog wat met de jongens naar de Side Bar geweest. Dit is een bar die bij het hostel hoort. Ik was het al snel zat en ging lekker naar bed.

Het is zondag en tijd om te gaan verhuizen. Spullen ingepakt en hup in de free shuttle naar de Coles voor een koeltas. Ik had nl nog spullen van de wraps over en dat hoort nou eenmaal koel te blijven :-) Volgende bus: Bondi Beach. Het bekende strand van het tv programma Bondi Rescue. Gauw naar het hostel de tas afleveren en daarna lekker naar het strand. nu weet ik 1: waarom er een kleine 100 man reddingsbrigade rond loopt en 2: waarom er een programma is dat Bondi RESCUE heet. Man die golven zijn HOOG en die stroming is STERK In water van net een diep, komen de golven met gemak over mij heen. Ik ben zo'n 1.67 dus het zijn zeker golven van 1.70cm of hoger!
Na wat in het water gespartelt te hebben, heb ik lekker liggen zonnen.

Maandag een dagje van alles en nog wat. De was moest gedaan worden. (en de krent die ik ben gaat echt geen 4 dollar voor de wasmachiene betalen, dus dat is met de hand wassen) Eten moet bij elkaar gesprokkelt worden en ik heb nog even van het zonnetje genoten op Bondi Beach. De pannenkoeken waren volledig mislukt, maar ik mocht gelukkig wat van de spagettie van mn kamergenoot hebben. Toch weer vroeg in slaap gevallen maar ook de hele nacht wakker gelegen. Helaas heb een een flinke verkoudheid te pakken.

Dinsdag ochtend vroeg opgestaan om om 5am de airport shuttle te hebben naar het vliegveld. Inchecken en wat kunnen bijwerken op de gratis computer. De vlucht naar Cairns verliep zonder bijzonderheden.

Zo nu ben ik weer up to date. Het is nu dinsdag avond en ik zal deze post morgen wel posten. 2 achter elkaar is nl een beetje teveel van het goede:-)


Greetings Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 19184

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: