Deep South 1 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Deep South 1 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Deep South 1

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hy all,

Yep de Deep South. Het is ondertussen alweer 3 febuari. De tijd gaat snel! De bus vertrekt vroeg, onderweg naar Milford Sound. We maken een boodschappen pauze in Te Anau, waar ik letterlijk door de supermarkt moet rennen. Er is vanavond een groepsmaaltijd. Ik heb echter nog aardappelen over en wil deze maar eens opeten. Ook moet ik de inkopen doen voor mn eerste meerdaagse wandeling. De rest hoeft dit niet en daarom krijgen we maar heel weinig tijd van driver Skinns. Wel wat te laat maar mission compleet. We rijden door naar Milford Sound. Hier gaan we op een cruise maken. Het is prachtig en er zwemmen dolfijnen mee naast de boot. Na de cruise rijden we door naar Gunn's camp. Het eten koken kan beginnen. Het is helder buiten, een koude nacht dus.

Ik had alles al klaar en ingepakt voor de wandeling als ik wakker wordt met een wild getik van regen op het dak... Het regende niet z'n klein beetje ook! Uhhh? Jep rennend al mn spullen maar weer in de bus gegooid. Ja ik ben een mooi weer ruiter, of laten we zeggen wandelaar. De bus vertrekt in de richting van Te Anau. Door het slechte weer zijn we er veelste vroeg en moeten we 3 uur wachten op een paar nieuwe backpackers. Iedereen aan boord? Dan rijden we door naar Invercargill. De ferry naar Stewart Island is duur en het weer zeer slecht. Geen goed plan voor mij. Nadat we de Stewart Island mensen op de ferry hebben gezet. Gaan we richting hostel. Skinns wilde alleen nog even de was van afgelopen nacht naar de wasserette brengen. Oeps, Skinns had de verkeerde routebeschrijving te pakken en we eindigden bij Demolition World. In een woord samengevat: puinzooi!

Donderdag. Het weer is nogsteeds crap. Wel ga ik even de deur uit om in de klimhal te kijken. Helaas pindakaas gebruiken ze hier veel meer de natuur en zijn de indoor hallen lang niet zoveel geopend.
De Pak' save wordt ook nog met een bezoekje vereerd, maar de rest van de dag zit ik toch lekker binnen op mn telefoon.

Gratis wifi. Tis dan wel niet snel maar genoeg om een hele dag mee te vullen als het stormt buiten.

Mijn mede backpackers vertellen me dat de driver van vandaag Postie weer is. Gezellig! Ik ben wat laat en gooi mn backpack alvast in de bus. Snel even tegen Postie zeggen dat ik mn ontbijt eet in de keuken. Geen Postie te zien, nou ja, dan is ie ook te laat. Snel mn havermout op en de bus in. Maar waar is de bus? Bellen met stray en dan? Gelukkig komt de bus vanmiddag weer door Invercargill en kan ik dan mee. Ook vandaag is het weer nog slecht en vermaak ik me met mn mobiel. KFC als lunch en daar is de bus. Wat blijkt? De grapjas Rusty heeft me in de maling genomen. Daar kwam ik ook pas achter na een uur met hem in de bus. Hij was nl diegene die me gisteren verteld had dat de driver van vandaag Postie zou zijn en ineens herkende ik hem!

Back in Queenstown! Het weer is nogsteeds erg slecht. Een mooie dag om me vast te bijten in de achtergelopen administratie!

Morgen wil ik de dingen gaan regelen voor mn eerste meerdaagse wandeling take 2. Maar die gebeurtenissen lezen jullie de volgende keer.

By!

  • 19 Maart 2015 - 19:25

    Mamaa:

    Je oma heeft vandaag weer meegegeten. Veel liefs en een knuffel van oma.

  • 20 Maart 2015 - 09:17

    Hans:

    Dag Marieke,

    Wanneer kom je weer thuis?

    Groetjes Hans & Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 19174

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: