Picton tot Franz Josef, South Island week 1 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Picton tot Franz Josef, South Island week 1 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Picton tot Franz Josef, South Island week 1

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

Hay,

Tja ik loop achter, maar ik hoop alles online te hebben voordat ik thuis ben.

18 januari, tijd om de "straat " over te steken. S' morgens met een taxi naar de ferry. Daar inchecken en op de gratis wifi even met pap en mam geskyped. Eenmaal op de boot is het wachten tot we aan de overkant zijn. Beetje lezen, beetje slapen en de verjaardag van een van onze reisgenoten vieren met taart. De taart hadden Stephanie en ik die avond ervoor al gemaakt. Na de taart een fijne bank gevonden en net als de meeste passagiers op de boot wat slaap ingehaald.
We zijn er! Driver Possum ging de bus ophalen, inladen en gaan. Eerste stop was een wijnproeverij. Ik als geen wijn drinker, heb het wel geprobeerd. Maar dat ging met hele kleine beetjes.
Door naar de supermarkt stop. Vanavond hebben we een groeps bbq. Na de supermarkt is het nog maar een klein stukje rijden naar onze bestemming van vandaag: Abel Tasman national Park.
Tentje opgezet en lekker gegeten.

De volgende dag hadden we een rustdag. Dat zijn dagen die je zelf in kunt vullen. Ik heb naast een wandelingetje van een uurtje of 2 lekker gelezen en genikst.

Dinsdag bracht weer een dag in de bus met zich mee. Vandaag is ons eindstation Westport. Zo als gewoonlijk stoppen we onderweg vaak voor een foto, plaspauze of koffiepauze. Aan het eind van de middag maken we nog een wandeling langs Cape Faulwind. Hier zien we richting het einde ook een kudde zeehonden.

Helaas, de bus zit vol. Gelukkig kan ik nog mee naar Greymouth. Onderweg stoppen we in Punakaki want je kan daar bonecarven. Dat heb ik niet gedaan en kon dus met de anderen die dit ook niet deden 4 uur wachten.......
Oké de bus weer in voor het laatste stukje naar Greymouth. Afscheid nemen van Possum en de rest. Mn horloge had het opgegeven, maar even naar de Warehouse om een nieuwe te kopen.

Een dagje wachten en niets doen. Dat is wat ik vandaag gedaan heb. Het is 21 januari en Fabienne's verjaardag. Faab heeft geen Skype, dan maar even appen. Ook mocht de was er vandaag aan geloven. Het was goed weer en ook snel droog en schoon.

Vrijdag alweer. Tijd om naar Franz Josef te gaan. De bus komt halverwege de middag. De ochtend heb ik besteed aan administratie en een logje typen voor jullie. De bus rijd op de normale stops na, in één keer door naar Fj. Wat een uitzichten onderweg!!

Franz Josef Ice Explorer. Dat ga ik vandaag doen. Je gaat met een helikopter van het dorpje naar de glacier. Hier land je en ga je een wandeling van ongeveer 3 uur maken. Wow eerste keer in een heli was gaaf. Geland en oei, dat ijs is glad. Snel mn crampons onderbinden. Off we go. We zien ijsgrotten en door enkele mogen we ook doorheen kruipen. Whaaa koud! Ik ben nat, maar gelukkig schijnt de zon. Na iets minder dan 3 uur is het alweer voorbij. Vlak voor het einde krijg ik het nog voorelkaar dat ik met één been tot mn knie in het water zak. Oeps, dat was dus geen ijs. Beetje balen want had mn eigen wandelschoenen aan. Met de heli weer naar het dorp en ik kan eten en mn schoen in het zonnetje laten opdrogen.

Ik ga even per week een blogje maken, anders wordt het te lang.

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 19165

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: