Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 December 2014 | Australië, Frasereiland

G'day everybody,

Ja ja ik weet het! Maar hier komt weer een update.

Woensdag 5 November ging de reis naar Fraser Island. Eerst met een busje naar de ferry in Hervey Bay. Met de boot was het een half uurtje varen naar Fraser. Daar aangekomen was er helemaal niets. De taxi die ons naar het kamp zou brengen was te laat. Nou ja dan maar een wachten. De rit naar het kamp was al een heel avontuur opzich. Fraser bestaat alleen en geheel uit zand, de weg was dus een beetje hobbelig. Eenmaal op het kamp aangekomen heb ik mn tentje opgezet. Het kwam mooi uit want de groep die uit Noosa moest komen was er nog niet. Na aankomst van de andere groep en wraps als lunch, gingen we voor het eerst met alle auto's weg. Groepsleider Paul in de Leadcar en de zilveren en de rode Landcruser erachteraan. De eerste stop was een prachtig meer met een wandeling van 45 min om er te komen. Makkie! Uhh maar wel zwaar! Het pad was nl geheel van heel mul zand. Alsof je vlak bij de duinen door het zand loopt en dan ook nog ns een stuk moet klimmen. Het meer was wel de moeite waard! Na een uurtje zwemmen was het alweer tijd om over de snelweg naar het kamp terug te rijden.

De snelweg op Fraser kan je vergelijken met een wandelpad, de A4 naar Amsterdam, en de Polderbaan in een! (en er lopen Dingo's) Er wordt gewandeld, gevist, auto gereden en de vliegtuigen landen en stijgen vlak voor je neus op.

Terug in het kamp was het tijd voor het avondeten. Worst en steak met aardappelpuree. De rest van de avond doorgebracht met kennis maken en een spelletje. Optijd naar bed want Paul maakt je om zeven uur alweer wakker.

Donderdag opstaan, ontbijten, klaar maken en gaan. Deze dag gingen we als eerste naar Eli creek. Een stroompje water dat zo schoon is dat je het water aan het begin van het zwem gedeelte gewoon kan drinken. Wat een helder water. Er was net genoeg stroming om je meer te laten voeren door het water. Dit heb ik dan ook een aantal keer gedaan.
Na Eli creek gingen we door naar de lunch en vervolgens naar de Champagne Pools. Helaas stond er te weinig water in en waren ze niet zo mooi als het internet belooft. Indian Head was het volgende stop punt. Een heilige berg met uitzicht over Fraser Island. Als laatste vandaag bezochten we het scheepswrak de Mehino. Een oude boot die op Fraser is vastgelopen. Op de terugweg naar het kamp heb ik ook een stukje mogen rijden in de 4x4.
De rest van de avond lekker niet veel gedaan en redelijk optijd naar bed want Paul wekt je vroeg.

De vrijdag begon met het afbreken van mijn tent. Tussen het afbreken door snel een boterham naar binnen gewerkt. De Leadcar van Paul was kapot dus het was wachten op een vervangende auto. Met veel gehaast is het gelukt de tent optijd in zn hoesje te krijgen. Ik me rot haasten en puntje bij paaltje daarna nog een uur op de nieuwe auto moeten wachten.
Eindelijk tijd om op weg te gaan. Vandaag gaan we het regenwoud in. Een prachtig meer was onze eerste bezichtiging vandaag. Lekker zwemmen en al het zweet van je af spoelen van de autorit. Mijn paardrijdende lezers zullen vast wel weten wat ik bedoel met de auto lijkt wel op een op hol geslagen paard dat bokt! VAST HOUDEN!
Na de zwempartij opweg naar onze lunch plaats. Hier is ook veel te zien en de bedoeling was dat Paul ons een rondleiding gaf. De bedoeling ja want alle auto's zaten omstebeurten vast! Met de rijvaardigheid van Paul waren we weer snel op weg, maar dit herhaalde zich een paar x en de Hervey bay mensen moesten de ferry halen. Geen uitgebreide rondleiding dus maar een hele korte. Na de lunch die net als de andere lunches uit wraps bestond, met Paul meegereden naar de ferry. Daarna terug met de Noosa mensen naar het kamp om de aanhanger op te halen en de terugweg naar Noosa te aanvaarden. Ook ik ging maar mee naar Noosa, lekker de hele middag op het strand rijden. Eenmaal weer op het vaste land mocht ik nog een klein stukje rijden. Leuk.
6 uur, de tour was weer voorbij. Nu nog even een bed zien te vinden. Dat kon ik dus wel vergeten! Na heeel veel zoeken mn tentje maar illegaal op de camping neer gezet.

Zo, dit is alvast het verhaal van Fraser Island.

  • 04 December 2014 - 11:47

    Hans Jannink:

    Hoi Marieke, het toeval wil dat ik vanochtend (10:00 uur plaatselijke tijd) mijn spam map heb doorzocht, want ik was bang dat je berichten daar in terecht waren gekomen. Dat bleek niet het geval. En prompt kom dit verslag in mijn inbox. Toeval? Maar goed een nieuw verslag. Ik moet het nog lezen. Wanneer ik de eerste regel lees, zie ik dat je ongeveer een maand achterloopt. Het belangrijkste is dat jij het naar je zin hebt.

    Aanstaande zaterdag heb ik alweer mijn 13e roeiles. Momenteel is het hier koud, nul graden. Veertien dagen gelden was het nog ruim 12 graden en zonnig. Het weerbericht voorspeld voor a.s. zaterdag zeven graden en droog weer. Dus dat is aangenaam weer om te roeien. Regen heb ik een gloeiende hekel aan. Van de 13 lessen hebben we nog maar een keer een beetje regen gehad. Roeien kan het het hele jaar in principe zolang er geen ijs ligt. Wanneer de watertemperatuur < 2 graden wordt er niet meer geroeid. Overigens slaan de boten waar wij in roeien niet snel om. Dat is anders met zogenaamde 'gladde' boten en skifs (één persoonsboot). In maart april ga ik waarschijnlijk mijn eerste examen doen.

    Nou lieverd, geniet ervan, hoop snel weer van je te horen.
    Groetjes Hans & Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 19190

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: