Een weekje eigenlijk helemaal niets - Reisverslag uit Mackay, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Een weekje eigenlijk helemaal niets - Reisverslag uit Mackay, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Een weekje eigenlijk helemaal niets

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 November 2014 | Australië, Mackay

Hallo allemaal,

Ja ik loop behoorlijk achter met mn reisverslagen. Jullie kunnen er dus 2 vlak achter elkaar verwachten. Uuh tijd om in mn geheugen te graven!
Na mijn fantastische zeil trip was het dinsdag ochtend tijd om nog even de laatste dingen te bespreken met het reisbureau voor december. Daarna na het ondertussen bekende roode busje in om naar Mackay te gaan. In het hostel aangekomen kwam ik een Nederlander die voor het eerst in bijna een jaar een landgenoot zag. Gezellig met Rutger en een vriend naar het strand gegaan. Daar over vanalles en nog wat gepraat. S' avonds wat gegeten in het hostel en ben mn eerste giftige spin tegen gekomen. Een Huntsman die op de deurpost zat. Lekker laten zitten :-) woensdag wilde ik naar de Farleigh sugar mill maar die was vol geboekt, dan donderdag maar. Verdere bestond mijn dag uit helemaal niets doen. Beetje lezen, beetje slapen, beetje internetten en de was. Wel kwam er een andere Nederlander in mn kamer en hebben we samen boodschappen gedaan.
Donderdag naar de Farleigh sugar mill geweest. Dit is een fabriek waar ze van sugarcane (suikerriet?) suiker maken. Het was heel interessant om te zien maar helaas was het leukste deel van de tour afgeschaft: het proeven van de verschillende stadia. Na de tour naar een park gewandeld en daar wat rond gescharreld. De vrijdag bracht weer een busreis met zich mee. Naar Rockhampton vandaag. S' avonds naar de Domino's en door een fout van hun kreeg ik een gratis extra pizza, een fles cola en wat knoflook brood.
Voor mijn fb volgers is dit bekend maar hier komt het stukje dat die avond is gebeurt: Halloween 2014 zal ik niet zo snel vergeten!
Tja je bent 20 en zit in Oz met feestende backpackers en dan gaat het natuurlijk een x gebeuren dat je iets te veel drinkt..... 1 cola rum te snel willen opdrinken gaat ook niet lukken hè marie!
Afijn met een hele groep al redelijk dronken mensen richting bar. Had veeel te snel gedonken en was flink misselijk. OEPS! Moest op mn voeten letten om in een rechtte lijn te blijven. (hier bleef het gelukkig ook bij) de Engelsman Jo, een van de Duitse meiden en landgenoot Rudy hadden een heel mooi kostum aan:-S ze hadden hun lakens gepakt en er een Toga van gemaakt. Jo had al 2 flessen rum op! (min dat halve glaasje van mij dan) en dat was toch t wat teveel van het goede! Stomdronken is ie tussen een paar geparkeerde auto's in slaap gevallen. Wakker gemaakt door de politie maar dat hielp niet heel veel. Ondertussen was de groep helemaal uitelkaar gevallen. Jo stond op liep ongeveer 10 meter en was alweer diep in dromenland. We hebben hem maar ff laten gaan en zijn naar de bar gelopen, ik bleef beneden en kreeg nog een drankje (ging wel goed deze X en was ook de laatste) heb buiten op de rest gewacht want hou nou eenmaal niet van knoert harde muziek. Rond een uur of half 3 kwamen er een paar naar buiten, we zijn weer opgesplitst. De Duitse en ik allebei nog redelijk nuchter stonden Jo tevergeefs wakker te maken toen gelukkig voor hem (en ons) de politie een kijkje kwam nemen en hem op een ritje naar het hostel trakterde. (wij mochten ook mee, scheelt lopen) Thuis gebracht door de politie, moet niet gekker worden! Samen in het hostel gewacht tot Jo onder de douche wakker was geworden en naar zn kamer was gegaan. Eindelijk tijd om zelf een douche te nemen en naar bed. Redelijk geslapen en vandaag maar rustig aan doen. Weet nu wel waar mn grens ligt: half glaasje de volgende x
De zaterdag dus ook niet veel gedaan. De intentie was er wel maar de bussen niet meer op zaterdag middag.
Zondag optijd bed uit want de bus naar Hervey Bay vertrekt al vroeg. Aan het begin van de avond maar eens de wandeling naar de Woolworths gemaakt, onderweg zag ik al heeele donkere wolken aankomen............ Ja hoor loop de Woolworths uit en lach dat ik het slechte weer gemist heb, had ik beter niet kunnen doen. Het regent het regent marietje die wordt nat...... Wolkbreuk! Wow wat kan het plensen hier! Alsof ik met al mn kleren aan in het zwembad was gedonken. Gelijk maar onder de douche.
Maandag was de regen nog steeds niet gestopt. Eigenlijk de hele dag in het hostel gebleven en een boekje gelezen enz.
Dinsdag shoppen in Hervey bay. Met een volle backpack en een lege portemonnee.... Nog wel een grondzeil voor mn tent gekocht want woensdag ging ik naar Fraser Island.
Dat is voor het volgende verslag.

Houdoe, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 19192

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: