laatste dagen Briëlle - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu laatste dagen Briëlle - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

laatste dagen Briëlle

Door: mariekeinlalinea

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 April 2013 | Nederland, Brielle

Oke time to wrap this up!

ik zit nu met alle zenuwen in mijn lijf hier nog een stukje over Briëlle te tikken want ik vertrek vanmiddag naar Turkije. Hier even een klein verslagje van de laatse dagen.

Hehe, vanaf donderdag begonnen de bevallingen echt op gang te komen. het werd zelf spitsuur! Naast de nu steeds komende bevallingen gaat het normale werk natuurlijk ook door. Bij deze werkzaamheden hoort ook het in de gaten houden van de lammeren. Helaas zie je vaak pas dat het niet goed gaat als het te laat is. Dit komt ook doordat het heel snel gaat. Is het lam 's morgens om 10 uur nog in oorde, dan kan het om 12 uur al bijna dood zijn. Dit is echt de mindere kant van het werk.

Het is zondag de nieuwe stagair komt. Het is vanaf het eerste moment al gezellig met Robin. Nu alles samen doen i.p.v alleen.
Maandag avond werd een latertje, iets wat Robin en ik niet zo leuk vonden. Er stond een schaap op springen maar het kwam niet. Dus moesten wij wachten terwijl de rest van de fam al lekker op 1 oor lag. Dit is niet zo erg, is het niet dat we de andere dag weer om 7:15 in de keuken moeten staan. De rest ligt dan nog te pitten. Een kort nachtje dus!

Dinsdag en woensdag gewoon nog mee gedraait. En Robin en ik hebben nog wat afgelachen over de clumsy kunsten van onze stagebegeleiders tijdens het aankoppenlen van een aanhanger. Hoelang deden ze daar ook al weer over? half uur? Een klusje dat binnen 5 minuten gepiept kan zijn, zo laat mijn papa altijd zien.

De avond breek aan en het is tijd om weer naar huis te gaan. Mam en pap komen en we gaan nog even bij de pappotten kijken. Dan ineens zie ik een schaap met de waterblaas eruit hangen. Tijd om nog even een live demo te geven van wat ik al die weken heb gedaan. Een zeer leuke afsluiting van een leuke stage want ik vind het halen van lammeren toch wel het allerleukst!

Dit is de laatste post in deze reis. Vanaf vandaag ben ik hier te volgen tijdens mijn Turkije stage.

Lieve groetjes,

Marieke van den Ende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Brielle

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 19179

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: