het laatste stuk East Coast - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu het laatste stuk East Coast - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

het laatste stuk East Coast

Door: marieke van den ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Januari 2015 | Australië, Arrawarra

Hoi!

Zaterdag de 15e was het Steve Irwin day. Vroeg bed uit en na wat transport problemen toch nog net optijd de Greyhound gehaald. Het was een groot feest daar in de Australia Zoo. Het is natuurlijk een dierentuin maar de dieren hadden het wel naar hun zin. S middags naar de croc show gekeken met Terri, Bindi, Robert en Wes. Eindelijk een x in het echt! Later op de middag de laatste croc show gezien en daarna een met zn vrienden spelende Robert. Was gaaf om te zien! Helaas was het al veeeel te snel tijd om weer naar de Greyhound en door naar Byron Bay te gaan.
Vanaf nu kan er een foutje insluipen, sorry te veel leuke dingen gedaan!

Zondag ochtend tijd om even te relaxen voordat ik voor het eerst op een surfplank ben gekropen. Het duurde even maar ik heb gestaan! De golven waren vrij hoog en het surfboard doet niet echt wat jij wilt!
Maandag een dagje niksen. Is ook wel eens lekker!
Dinsdag ochtend nog wat boodschapjes gedaan en wat gewinkeld. Na de lunch, Kayak time! Kayaking met dolfijnen en zeeschildpadden. Alleen waren ze er nu niet. Toch een leuk middag gehad en het was nog niet klaar want ik ging gelijk door naar de camping aan de voet van Mnt Warning. Met burgers als avondeten en koekabara's om dit weer te stelen was het een interessante avond. Optijd naar bed, de wekker gaat om 2 uur.

Woensdag erg vroeg op. Ontbijten, rugzakje inpakken en net als klimmers in het donker beginnen aan de "beklimming " van Mnt Warning. Headlight op en gaan! Op het laatste stuk voor de top blokkeerde een grote slang onze weg. ( te groot voor de in het gebied vookomende gifslangen, dus moest wel python ziin) andere 2 meiden gillen! Ik had al gezien dat zn kop veilig diep in de bosjes lag. Enne het was koud dus zijn slangen zo traag als dikke....... Ik ben er dus gewoon omheen gelopen en door gegaan naar de top. 05:35 am en mn eerste berg bewandeld. Deze zons opkomst was er een achter de wolken helaas. Naar beneden is voor mij altijd het moeilijkste en het kostte best veel concentratie.
Terug naar Bayron om een paar uur te wachten op de bus naar Spot X.

Surfkamp! Na aankomst tentje opgezet en het kamp verkend. Morgen beginnen de lessen pas.
Donderdag dan weer surfles. Eigenlijk om 10 uur maar ik was een levende zombie want het had die nacht vreselijk gestormt en dat is niet grappig in een klein tentje! Niet veel geslapen dus... Dan de les om 13:30 maar. Die bleek om 13:00 al begonnen, helaas een deel gemist van de toch maar 2 uur durende les. de zee was heel ruw en voor de paarden mensen onder ons: 450kg op hol geslagen paard onder controle houden is hierbij vergeleken een eitje! Mn surfboard trok me steed onder. Wel een paar x gestaan met mijn klunsigheid. De rest van de dag uitgerust en niks gedaan.
Vrijdag was een herhaling van de les van donderdag. Nu wel optijd maar toch maar 45 min in het water gelegen. Surfkamp was hiermee best een flop voor zo veel geld.
Goed. De bus in. Over de volgende dag kan ik een ding zeggen: ik heb heeel veel asfalt gezien tussen Spot X en Melbourne. Vrijdag 9 en zaterdag 14 uur in de bus.

Dit is het laatste verslag van de oostkust, volgende keer TASMANIA
Bedankt voor het lezen,

Marieke

  • 05 Januari 2015 - 13:16

    Diane:

    Hi Marieke,

    Leuk om weer wat van je te lezen. Hopelijk zit je nu niet in het zuiden, bij de bosbranden, maar ergens veiliger. Gaaf om te lezen over the Australian Zoo, met Terri, Bindi en Robert (Bob?). Toevallig zag ik ze net ook op Nat. Geo Wild. Ze lieten, aan de lijn wandelende, Cheetah's (geloof ik) zien en het weer vrij laten van een herstelde schildpad in zee. Volgende keer gaat het over de Devils op Tasmanië! Die heb jij vast ook gezien, samen met je ouders. ;-) Je bent duidelijk niet bang van grote slangen en andere wilde dieren als ik je verslag zo lees. Jij bent dus ook een Dare Devil! Doe maar voorzichtig! Geniet nog lekker daar 'down under' en ik hoop snel weer wat van je belevenissen te lezen.

    Groetjes van 'de overkant'!

    Diane

  • 05 Januari 2015 - 14:24

    Hans:

    Dag Marieke, Volgens mij zit je momenteel in Nieuw Zeeland? Dan ben je op tijd weg uit Australië. Momenteel zien we elke dag op het journaal berichten over grote bosbranden in het zuiden van Australië.

    Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Dat 2015 een gelukkig jaar voor je mag zijn en in goede gezondheid. Dus hou het veilig. Heb je het nieuwjaar nog in Australië gevierd of al in Nieuw Zeeland? En heb je leuk gehad?

    Afgelopen zaterdag (03 januari) weer geroeid. Er was voor die dag regen voorspeld, maar ik had weer geluk, tijdens de les was het droog. In de vijftien weken slechts een half uurtje regen gehad. Zeven kilometer geroeid. Gaat steeds beter.

    Op een plank surfen is waarschijnlijk lastig, ga ik ook niet meer doen. Want op mijn leeftijd laat het evenwichtsorgaan het voor een deel ook afweten. Overigens zag ik laatst op de Rotte twee jongens elk op een plank staan en bewogen zich voort met een peddel. Soort van kanoën, maar dan op een plank. Ik hou het maar bij een roeiboot. Nog drie lessen en dan heb ik achttien lessen gehad en is mijn boekje waarin de vorderingen bijgehouden worden vol. Wellicht kan ik eerder afroeien dan gepland.

    De afgelopen weken is er een documentaire uitgezonden van Freek Vonk (Nederlandse bioloog) in Australië. Hij houdt zich voornamelijk bezig met giftige slangen en andere giftige beesten. Daar moet je wel heel voorzichtig mee zijn.

    Hoop snel weer van je te horen,
    Groetjes opa Hans & Mirjam

  • 05 Januari 2015 - 21:46

    Guusje Brits:

    Wat gaaf om weer van je te lezen! Geweldig dat je bij de Erwins ben geweest... Geniet er bog goed van daar.... Tis hier frisjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 19158

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: