Te paard door Ridderstad - Reisverslag uit Neurhede, Duitsland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Te paard door Ridderstad - Reisverslag uit Neurhede, Duitsland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Te paard door Ridderstad

Door: mariekeinlalinea

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Februari 2012 | Duitsland, Neurhede

Hallo allemaal,

Nog een paar dagen en dan vertrekken Luuk en ik alweer richting Den Haag!Ondertussen is het hier ijskoud en in de stacaravan was dan ook niet meer te leven. Ik slaap nu in het woonhuis waar het lekker warm is. Luuk is inmiddels helemaal gewend en is het schoolvoorbeeld voor alle paarden. Raakt er eentje in paniek omdat ze niet alleen kan staan, dan komt Luuk er gewoon lekker rustig naast staan: probleem opgelost! Er wilde er vandaag een de trailer niet in en jawel hoor Luuk ingeladen en het andere paard liep er toen wel op, maar toen moest Luuk er weer uit en dat wilde meneer toch echt niet!Hij stond lekker te eten. Na even overtuigend gezegt te hebben dat hij er weer af moest ging meneer dan wel.

De dagen zijn hier lang. Ik beging om 8 uur s'morgens en ben dan vaak pas om 8 uur s'avonds of later klaar. van half 4 tot 6 uur heb ik dan de tijd om Luuk te doen. ookal ben ik vaak pas na 4en klaar. s'Morgens moeten eerst de paarden in de molen en in de paddocks en daarna begint het uitmesten. rond 11 zijn we daar dan mee klaar en hebben een koffie pauze, na de koffie worden de paarden gedaan vaak zijn we daar nog net niet mee klaar als we gaan middag eten. Na het eten dan de rest van de paarden doen en dan het vaste middag ritueel: molen poepscheppen, hooi klaarzetten, nog wat paarden poetsen en dat soort dingen. tussendoor nog 3x de molen en de paddocks wisselen. om 6 uur avond eten en dan meestal daarna nog mesten en hooien. Zo ziet een dag er hier ongeveer uit.

zaterdag ben ik met Mirjam, Wilco en Junior hun zoontje in de buurt gaan schaatsen. Nou ja schaatsen? ik kon van de schaatsvereniging een setje oude noren lenen waar ik dus echt niet op kon staan. 2 uur later en een paar zere enkels verder kon ik aardig met June meekomen die voor het eerst op de wiebelige dingen stond.

Zondag had ik een vrije dag. s'morgens wat gerommeld en s'middags Luuk opgezadeld voor een lange rit. Het weekend ervoor waren pap, mam en Faab geweest. Zij verbleven in Vesting Bourtange. Of hoe Junior het noemt: Ridderstad!Het leek me wel leuk om daar met Luuk heen te rijden, zondag dacht ik: laat ik het maar eens proberen. Zo gezegt zo gedaan. In Bourtange had ik Luuk aan een lantaarenpaal vastgebonden en ben ik in de buurt op een terasje gaan zitten om warme chocomel te drinken.Ondertussen was Luuk druk bezig de bezoekers te entertainen. Toen de chocomel op was Luuk weer rijklaar gemaakt en de tocht naar huis weer ondernomen. Foto's volgen.

dit was het weer voor nu, tot de volgende update!

Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 19182

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: