van Picton naar Wanaka - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu van Picton naar Wanaka - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

van Picton naar Wanaka

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 April 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

Hoi!

ik ben alweer thuis, maar ik wil toch de komende dagen de laatste verslagen online zetten.

21 februari, zaterdag. Na alvast in Picton de boodschappen te hebben gedaan, komt de bus naar Abel Tasman National Park. Kijk nou! Hey Skinns! Gezellig. De bus rijdt naar het zuiden, terwijl de backpackers weer liggen te pitten. We stoppen voor een supermarkt stop om de boodschappen voor de groepsmaaltijd te halen. Vanavond BBQ! Bij aankomst in Abel Tasman blijkt de weersvoorspelling niet zo heel gunstig om te kamperen. Ik heb een hekel aan kamperen in de regen en boek dus een bed in het hostelgedeelte.

De Zondag valt in het water. Was het hier de vorige keer nog zonnig en heet, nu is het nat en koud. Ik lees wat in een boek en klets wat in de keuken met een paar andere Nederlanders. Aan het einde van de middag komt de volgende bus weer binnen en help ik Postie met het klaarmaken van zijn bbq. (en snoep hier en daar wat mee…)

Het weer is nog steeds wispelturig als we de volgende morgen de bus in gaan naar Westpoort. Gelukkig is het net droog als er een wandeling op het programma staat. Deze wandeling had ik de vorige keer al gedaan en hij is niet erg bijzonder. Ik heb voor de optie gekozen om alleen naar de zeehonden kolonie te gaan. Hier kon ik mooi mijn nieuwe camera wat uittesten. De meeste backpackers waren wel in voor een bierproeverij. Ik lust geen bier, dan ga ik er natuurlijk ook niet heen.

Maandag gaan we naar Franz Josef. Maar niet voordat er een stop gemaakt wordt in Punakaiki voor de bonecarvers. Veel te duur en met mijn motoriek….. Ik was niet de enige die er geen zin in had. Met de overblijvers zijn we eerst naar een strandje gereden om te zoeken naar Greenstone. Niets gevonden. Daarna reden we terug naar Punakaiki en zijn we de grotten in geweest. Cool! Oke tijd om verder te gaan. Ja hoor… zijn de mensen die aan het bonecarven zijn nog lang niet klaar. Dat werd een uur verveeld op een stoel zitten wachten. De rest van de dag verliep oneventfull en aan het einde van de middag kwamen we aan in een heel nat Franz Josef.

Tja, het lopen op de glacier had ik al gedaan. Vandaag dan een activiteit die geen geld kost. Een wandeling naar de FJ Glacier vally. Het 4 km lopen naar de start van de wandeling. Niet zo heel veel zin in dus ging de duim omhoog. Een paar backpackers pikte me op en zette me op de parkeerplaats af. Ze gingen zelf ook daar wandelen. De wandeling was mooi en je kon de glacier nu van onderaf bekijken. Op de parkeerplaats was het even zoeken naar een lift terug, tot ik een paar backpackers zag die zo te zien al een andere “lifter” hadden. Samen zaten we opgepropt op de achterbank, maar het was wel lachen. Toen we bij de brug uitstapten, stonden daar alweer 2 nieuwe backpackers klaar om onze plaats in te nemen!

Woensdag! Nosilife shirt aan, zwemkleding in de aanslag. Vandaag gaan we naar Wanaka. De eerst stop is bij een meer. Het wandelingetje ernaartoe was weer leuk en het was ook leuk om via de skype de omgeving met mijn ouders te delen. De volgende stop was ik blij dat ik mn muggenwerende shirt had aangetrokken. Het barst hier van de Sandfly’s. Een brutale had me alsnog te pakken gekregen. Helaas schiet de groep niet echt op en hebben we geen tijd meer voor de Blue Pools. Jammer!!! Vandaag won ik het spel: Digger/ spaceship en kreeg ik van Skinns een stuk gebak. Lekker! Dit was tevens het afscheid van Skinns. Hij gaat morgen verder naar Queenstown en ik blijf hier een paar dagen om te gaan klimmen.

Vandaag bestaat uit luieren en boodschappen doen. Karretje pakken en gaan. Rustig op mn gemak door de NewWorld heen. Op het menu voor de komende dagen staat Nasi en spaghetti. Deze avond maak ik alvast de Nasi klaar. Het duurt een tijdje, maar het is goed gelukt.
Het volgende verslag gaat over klimmen. Tot dan.

Groetjes Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 19121

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: