Van Queenstown naar Picton - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Van Queenstown naar Picton - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Van Queenstown naar Picton

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Hoi hoi,

Op het moment van typen lig ik achter mn zelf gemaakte spinnenweb in het bovenste bed van de nachttrein. Maar dit komt later, nu eerst verder met Nz.

Oef, yau, Auw! Spierpijn! Tja je moet er iets voor over hebben. Na een week met prachtig weer, is het weer zover: het regent. Een uitgelezen kans om die achter gelopen administratie in te halen. De Base in Queenstown heeft gratis wifi, raad maar wat ik de rest van de dag heb gedaan?

Tijd om weer eens te verhuizen. We rijden lekker door en na een paar pauzes tussen door komen we aan het begin van de middag aan in mnt Cook Village. 2 andere Nederlandse meiden zaten in de knoei met het hostel, geen probleem, ik heb toch een tent over. Alle voorbereidingen getroffen maar puntje bij paaltje wilde ze toch liever morgen met de bus mee. Laar dan maar.... Op de camping aangekomen heb ik mn tent opgezet. Net optijd klaar om met de bus de 2km naar het dorpje mee te kunnen liften. Driver Bluey had me uitgenodigd om in het hostel te komen eten. Mooi kan ik ook gelijk mn camera opladen. Na een avond daar in de keuken gezeten te hebben, kwam ik er op mn wandeling terug achter dat mn camera nog aan de oplader lag. Geen probleem? Niemand die in het donker opzoek gaat naar een camera. Haal ik morgen wel weer op. Op de camping ben ik bijna gelijk mn bedje in gerold.
Het was koud! Daarom lekker lang in bed blijven liggen. Rond de middag mn bedje uit en ontbijten. Snel met wat andere backpackers mee gereden naar het dorpje om mn camera op te halen. He de Stray bus is er. "liften" met de bus terug naar de camping dan maar. Het is bewolkt en ik heb geen zin om nu te gaan wandelen, al het fantastische uitzicht zit in de wolken. Beetje lezen, kletsen, luieren. Het is erg druk in de keuken maar wel gezellig met 4 andere landgenoten.

Zondag alweer. Het was weer een koude nacht. Het zou zo rond de 10 graden zijn geweest.......... Aan het begin van de middag klaart het op en ga ik aan de wandeling beginnen. Bij het monument voor mountaineers wil ik een foto maken. Gv...... Ze hebben mijn camera gesloopt in het hostel!!!! Woest terug naar het hostel gegaan maar ze willen niets doen! Mn dag is verpest en die wandeling doe ik ook niet meer.

16 maart. Na alweer een koude nacht bleek het geen 10 graden geweest te zijn....... Er zat ijs op mn tent! Ohh dan heeft mn slaapzak het nog goed gehouden. Ik kwam hier achter omdat ik vandaag weer verder trok naar Rangiratta en we vertrekken vroeg. Zo vroeg dat het ijs nog geen tijd had gehad om te smelten.....
Rangriatta is eigenlijk geen plaatsje maar een kantoor van de rafting organisatie waar ze wat kamers hebben. Na 3 koude nachten slaap ik wat bij in een lekker zacht bed. Er is niet zoveel te doen hier.

Het is dinsdag en ik ben onderweg naar Christchurch. Na de aardbeving van een paar jaar geleden, stopt Stray alleen nog op het vliegveld. De buschauffeur was zo aardig om het meeste van mn spullen mee te nemen naar Kaikoura, ik had dus niet een al te zware backpack. Christchurch was voor mij een stop om een nieuwe camera te kopen. Ik heb de hele dag door de stad "gerend" maar het is uiteindelijk allemaal gelukt. Wonder boven wonder was er nog een bed in een van de hostels. Er is de cricket world cup en alles is volgeboekt voor morgen.

Tja dan is het morgen en heb je 2 keuzes. 1 liften naar Kaikoura want de bus rijdt niet vandaag.
2 een nachtje op straat slapen want er is letterlijk geen enkel bed meer vrij, zelfs de bedden van 500 dollar per dag zijn volgeboekt!
Ik kies voor optie 1 en sta rond het middaguur met een Kartonnetje met Kaikoura erop langs de weg. Het duurde even voordat ik uiteindelijk in Kaikoura was, maar ben veilig aangekomen! Ook Kaikoura is volgeboekt maar bij de Stray stop Lazy shag mag ik op de bank slapen. Btw. T sliep heerlijk!

Tis donderdag, en vandaag heb ik niets te doen. Ik krijg van de 2 Nederlandse meiden die ik hier weer tegen kom hun wifi kaart in ruil voor 5 minuten op mijn data pak. Ze krijgen de wifi niet aan de gang, vandaar. Rond 2en komt de bus binnen en kijk nou? Heeey Net! Gezellig! Net brengt mij en 2 andere naar het puntje van het schiereiland zodat we zelf terug kunnen lopen. Ze waarschuwt nog dat we niet te dicht bij de zeehonden moeten komen. Dat doen we ook niet, maar dan lopen we over een boardwalk terug richting hostel en ligt er ineens een zeehond op nog geen 50cm afstand! Gaaf! Terug in het hostel doe ik de rest van de dag niet veel meer.

Kaikoura - Picton. Voor de meesten de laatste dag op het zuidereiland. Voor mij lekker niet want ik heb nog tijd genoeg om het hele rondje een 2e keer te maken. Na een kort ritje zijn we in Picton. De rest neemt de boot naar Wellington en ik en een paar anderen die pas in Christchurch zijn begonnen blijven achter. Ik besteed de middag aan lekker lezen en spelen met mn telefoon, er is toch niet veel te doen hier.

Zo dat was het eerste rondje op het zuidereiland. Morgen weer opnieuw beginnen!

Tot dan

Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 19153

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: