Themepark week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Themepark week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Themepark week

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 December 2014 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer.

Vrijdagavond in Noosa aangekomen met het probleem dat er geen enkel bed meer vrij was. PANIEK! Camperen dan maar? Zelfs de camping zat vol! De plekjes zijn groot genoeg, dan maar illegaal mijn tentje ertussen zetten. De volgende ochtend eerst naar de supermarkt om te ontbijten, de camping receptie was toch nog niet open. Toen de receptie open ging mijn verontschuldigingen aangeboden en stond al klaar om te betalen. Nee hoor, hoeft niet, je hebt al genoeg gestrest gister avond. Een eigen plekje gekregen en ik kon de boel gaan verhuizen. Dat bleek de start van een 24 uur durende pech dag. Met het openen van mn bidon breekt mn tand weer af, mn tentstok bleek gebroken, de bus naar het winkelcentrum (om de stok maar weer te repareren) liet behoorlijk op zich wachten en op de terugweg kwam ie helemaal niet meer en het plaatsje waar ik mn tentje op mocht zetten bestond uit gravel dus sloeg ik mn haringen krom ipv in de grond. KAN HET NOU NOOIT STOPPEN?! Gelukkig met hulp mn tentje opgezet en gauw eten + slapen en hopen op betere tijden.
Zondag en maandag dan de gehoopte dagen relaxen en lekker helemaal niets doen. Noosa is veel te groot en het ov veel te duur om op onderzoek uit te gaan maar op de camping hebt ik me goed kunnen vermaken.
Dinsdag is het tijd om verder te trekken. Omdat ik mn schema iets had om gegooit kon ik nog een paar daagjes naar Brisbane. S'avonds daar aangekomen en gelijk maar een Coles opgezocht en eten gekookt. De knoop doorgehakt en besloten morgen naar Movie World te gaan.
Woensdag dan naar Movie World. Ik had een 3x3 pas gekocht, wat betekent dat ik drie dagen naar Movie World, Seaworld en Wet'nwild kan.
Om eerlijk te zijn viel MW me best wel tegen. Hier noemen ze het een groot park maar de Efteling is toch heel wat groter. Wel een leuke dag gehad. Donderdag naar Seaworld wat een kruising is tussen het Dolfinarium en een pretpark. Vooral de dieren vond ik erg leuk. Heb een tijdje met de pijlstaartroggen staan "knuffelen " wat een lieve dieren! Er moet iets gigantisch mis zijn gegaan met Steve Irwin.
Vrijdag dan naar Wet'nwild, een groot Tikibad. Het was de eerste dag mooi weer van de week dus erg druk. Gemiddeld 45 min wachten voor een glijbaan. Wel leuke en heftige glijbanen, waar zelfs ik 3x over moest nadenken!

Als afsluiter pizza gehaald bij de Domino's en lekker slapen voor de dag van morgen : Steve Irwin day at the Australia Zoo

Daar komt een aparte blog voor.

Groetjes Marieke

  • 15 December 2014 - 18:23

    Opa:

    Ache-moar-leut-head zeggen ze in Groningen.

    Hier is het nog steeds redelijk warm. Afgelopen zondag (14 dec) had het 's nachts wat gevroren. Hier en daar verraderlijk glad. Maar er was ook gestrooid, zelfs op het fietspaden. Voorzichtig gefietst en zo kwam ik toch weer zonder kleerscheuren om 9:00 uur bij de roeivereniging aan. Lekker geroeid en ook stuurles gekregen. Dat valt nog niet mee. Je moet alle commando's goed kennen, want de roeiers moeten in feite ook de boot besturen. Er zit wel een roer aan de boot, maar het effect daarvan moet je je niet te veel van voorstellen. Afgelopen zondag was de laatste roeiles voor dit jaar. Drie januari is de volgende les. Wanneer het weer goed blijft en we dus kunnen blijven roeien denk ik dat ik in maart examen kan doen voor niveau 1.

    Nou ik wens je veel plezier zonder pech voor de komende tijd.
    Groetjes Hans & Mirjam

  • 20 December 2014 - 22:49

    Mama:

    Lieve Marieke,

    We hebben het erg leuk gehad die drie weken dat we bij je in Australië waren. We hebben je aardig bezig gehouden. Dat je daardoor een beetje achterloopt met je weblogs geeft niks hoor. Wat we allemaal gedaan hebben, zal ik nu nog niet verklappen. Dat mag jij doen op je weblog. Veel plezier verder en tot je volgende weblog..........

    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 19132

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: