Townsville en Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Townsville en Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Townsville en Magnetic Island

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Oktober 2014 | Australië, Magnetic Island

De maandag na Cape Tribe was een vrije dag. Heb tot schandalig laat in bed gelegen. Eenmaal wakker op naar de Woolworths voor, ja hoe noem je dat eigenlijk, je eerste eten op de dag om 12 uur? Ontbijt, lunch of toch brunch?
De gratis computers waren perfect voor een middagje administratie. Bankzaken, foto's op de stick zetten en natuurlijk een verslag voor jullie tikken. Na een tijdje had ik het wel weer gezien en ben ik even langs de lagune en de zee gelopen. Alvast maar de bushalte opgezocht, om te kijken waar die eigenlijk is, want dinsdag was het zo ver. Mn eerste rit in het rooie bussie van Greyhound. De bus is een hele luxe touringcar met wifi en usb poort. De rit duurde z'n 6 uur. In Nederland een heel stuk, hier in OZ maar een piep stukje. 's middags ben ik aangekomen in Townsville. Het was warm en droog dus tijd voor een was. Ik weiger om de was in de wasmaschiene te gooien, ze zijn hier helemaal gek om daar 4 dollar voor te vragen. Ik doe het dus lekker met de hand. Alleen zal ik toch wel af en toe zo'n wasmachiene moeten gebruiken want met de hand krijg je niet alle vlekken eruit. Zeker niet als er een vogel een rood spoor op je licht gele t- shirt heeft achter gelaten! Volgende week maar eens een goedkope machiene opzoeken.
Woensdag was een nietsdoen dag. Beetje lezen, beetje met mn telefoon spelen, boodschappen doen, muggenbulten open krabbelen want die waren heel groot.
Donderdag alweer tijd om uit te checken en naar de ferry te lopen. De ferry bracht me in nog geen half uur naar Magnetic Island. De Australieers noemen het ook wel Maggie. Bij mijn buspas zat een gratis overnachting bij Base hostel. Ik ben s' middags nog even naar het andere hostel Koala Village gegaan om te kijken hoe de kampeer mogelijkheden daar waren. Veel beter dan bij de Base, dus mn beslissing om de volgende ochtend te verhuizen was snel gemaakt. Dat was maar goed ook want met 9 personen in een 8 share slaapzaal die ook nog eens met zn 2 en de hele nacht heel hard lagen te snurken was ik het al snel zat! En ik was niet de enige, iemand anders was al bij het zwembad gaan slapen. Zo gezegt zo gedaan ben ik vrijdag naar Koala Village gegaan. Hier mn tent opgezet en met de bus mee om boodschappen te doen. De rest van de dag bestond uit luieren en niets doen.
Zaterdag vond ik het hoogst tijd om eens wat actiefs te gaan doen. Vroeg mn bed uit om de Forts Walk te gaan lopen. Helaas pas om 10 uur kunnen beginnen want ik had niet op het busschema gekeken en had de bus dus gemist. Het was een mooie wandeling met stukken die het echt waard waren. Vlak na de start van de wandeling stonden er een aantal mensen naar een boom te kijken. Ja hoor een wilde koala! Hij zat op ooghoogte en ik had hem zo kunnen aanraken. Heb dit maar niet gedaan want wilde koala's kunnen bijten en krabbelen. Hij probeerde de camera te ontwijken maar toen ik op zn holle boom klopte kijk hij me aan zo van Wat moet je nou?! Natuurlijk stond ik daar met de camera dus dat shot was raak! Een stukje verderop zaten nog 2 koala's in een boom. Heel bijzonder om te zien. Na de forts walk ben ik doorgelopen naar Horseshoe bay. Hier heb ik mn noodels opgegeten en ben ik lekker op het strand gaan liggen. Na dat ik een tijdje op het strand had gelegen, hoorde ik een man met de reddingsbrigade kletsen. Zn engels was behoorlijk slecht en later bleek ook waarom toen hij zei dat hij uit Nederland kwam. Ha een landgenoot! Nederlander Jan kwam gezellig naast me zitten en we begonnen over van alles en nog wat te kletsen. Hij praat nog veel meer dan ik dus dan weten jullie het wel.... Hij nodigde me uit voor het avondeten en maakte een afspraak om de andere ochtend vroeg samen te gaan wandelen.
De zondag zijn we naar West Point heen en weer gewandeld. Dat was een lange wandeling van 18 km en een goede training voor mij als ik zometeen in NZ de Tongariro Alpine Crossing wil gaan doen. Ik heb Jan op een kop koffie getracteerd, we wilde wat eten maar de keuken was gesloten. In de bus terug naar mijn hostel en zijn guesthouse vroeg ik of hij zin had om de rockwallabies te voeren. Hij had wat voer van de vorige gasten gekregen dus dat kwam mooi uit. het was een een wordt GEWELDIG!! het zijn wilde wallabies maar kwamen gewoon op je schoot zitten. (foto's volgen) Daarna werd ik wederom uitgenodigd voor het avondeten. mijn verwoede pogingen om dit zelf te betalen lukte niet. Jan stond erop dit voor mij te betalen. Na een gezellige avond scheide onze wegen bij de bushalte, Ik ging naar mn tent en Jan weer naar zn guesthouse.
Maandag met de Ferry weer terug naar Townsville en dinsdag met de Greyhound naar Airlie Beach. Hier zit in nu dit te tikken op een computer die te oud is om zelfs maar foto's op mn stick te zetten. Sorry daarvoor en de foto's komen echt wel.

Ik moet nu uitchecken anders kost het me extra geld.

Groetjes Marieke

  • 23 Oktober 2014 - 18:17

    Oma Ende:

    Dag lieve Marieke,

    Even een berichtje van Oma. Ik mis je elke dag, maar ik hoorde van je ouders dat je het erg naar je zin hebt. Dat doe Oma veel plezier. De foto's die je maakt vind ik ontzettend leuk. Zo heb ik toch het gevoel dat ik een beetje bij je bent. Met Oma gaat alles goed hier. Van de week heb ik niet gefietst vanwege de regen. Heel veel plezier verder, heel veel groetjes en drie dikke kusjes van Oma.

    Dag lieverd.

    Je Oma.

  • 02 November 2014 - 10:28

    Caroline:

    Hoi wereldreizigster,

    Zo te lezen heb je het super naar je zin.
    Hopelijk komen er nog vele reisverslagen van jou op deze site, en de foto's vind ik ook erg leuk om te zien.
    Dan hebben we vast een voorproefje op alles wat je te vertellen hebt als je weer terug bent.

    Heel veel plezier verder en ik wacht weer op het volgende verslag.

    Liefs van Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 19144

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: