Day dreams... or not? - Reisverslag uit Monster, Nederland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Day dreams... or not? - Reisverslag uit Monster, Nederland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Day dreams... or not?

Door: Marieke van den Ende

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Augustus 2014 | Nederland, Monster

Hi all, welkom bij dit dagboek.

Het is 2006. Op 4 september wordt ik niets vermoedend wakker om naar school te gaan. Ik zit op de bank te ontbijten als mam naar beneden komt en verteld dat Steve Irwin vannacht is overleden. Steve was iemand waar ik altijd grote bewondering voor had en ik keek altijd graag naar zn programma’s. Ik schrik en ben die ochtend nog een paar uur van slag. Ik riep altijd al “als ik later groot ben ga ik naar de Australia Zoo” vanaf die september morgen heb ik de droom om ooit naar Beerwah te gaan, niet meer losgelaten.


Ondertussen is het ergens tussen 2008 en 2010, Ik denk nog vaak aan Steve en volg Terri, Bindi en Robert op youtube, facebook en twitter. Onderweg naar en van school, Luuk en huis is de fiets een perfecte plek om te dagdromen, we doen het allemaal wel eens toch? Hoe zou dat verre Australië eruit zien? Hoe warm zou het daar zijn? Hoe zou het zijn om daar te wonen, te eten en te werken?

Vriendin Evelien had het in die periode ook vaak over Australië, over werken als cowboy of als fruitplukker op de boerderijen. Samen achter de computer naar baantjes en McLeod’s Daughters kijken. Ja naar Australië dat leek mij ook wel gaaf!

Fast Forward please!

29 september 2014 om 13:30 gaat China Southern CZ308 de lucht in naar Guangzhou. Dat is toch niet zo bijzonder? Deze vlucht gaat er elke dag uit. Jaa, maar deze keer mag ik hun A330 zelf voelen opstijgen! Via het Chinese Guangzhou vlieg ik naar Bangkok en dan door naar Sydney. Op 15 november komt mijn droom uit, dan ga ik naar Steve Irwin Day in de Australia Zoo.

De rest van de reisplannen bewaar ik tot een volgend blogje

Doeg!
Marieke







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 19150

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: