Cirle of Life - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Cirle of Life - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Cirle of Life

Door: Mariekeinlalinea

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Maart 2013 | Nederland, Brielle

Hallo allemaal, Daar ben ik weer!

Op dit moment zit ik in Briëlle voor een 17 daagse stage tussen de schapen. Vorige week zondag ben ik hier aangekomen en de 27 ga ik weer naar huis.

Zondag aan het einde van de middag in de auto richting stage. hier aangekomen moesten ze eerst nog even een paar lammeren ophalen voor de slacht maandagochtend. Even een kopje koffie gedronken met mam erbij en toen was ik weer alleen. Behalve de paplammeren voeren heb ik die zondag niet veel gedaan.

Maandag morgen vroeg ons bed uit want we moesten de lammeren voeren en ontbijten voordat we met Liesbeth, Johan en Joseanne naar Ouddorp vertrokken met 6 lammeren en 2 "hondenworsten"
In Ouddorp aangekomen de dieren uitladen. Ondertussen kwamen er wat varkens en er kwam nog een schaap aan.

Bij de eerste lammeren toegekeken hoe ze verdoofd en geslacht werden. Toen werd er tegen ons gezegt: kom maar met de volgende. Ohoh moeten wij nu?? En jawel we moesten de lammeren aangeven.
Ik vond het wel moeilijk, het ene moment heb je een worstelend schaap in je handen en nog geen 10 minuten later hangt er gewoon een stuk vlees aan een haak....

dinsdag een "normale" dag: lammeren voeren, ontbijten, even niets doen, lammeren, eten, pauze, Kemphanen voeren, lammeren, avondeten, lammeren en naar bed.

Woensdag vroeg opstaan want we gingen weer naar Ouddorp. Nu om de geslachte lammeren uit te benen. Dit betekend dat de stukken biefstuk, de koteletten, de schenkels enz. gesneden worden. Alles geseald en bestickert en nu is het vlees klaar om vekocht te worden. om 12 uur weer thuis en toen kwam Herman mijn stagebegeleider een praatje maken en verder hadden we een "normale" dag met de dingen die we dinsdag ook deden. na het middageten ging Joseanne weer naar huis, haar stage zat erop.

Donderdag eerst de lammeren weer voeren en daarna ontbijten. Liesbeth was naar Rotterdam tot 12 uur en daarna moest de 6mnd oude pup Scilly gesterreliseerd worden. Ondertussen heb ik de keuken opgeruimd en schoongemaakt. s'middags niet naar de Kemphanen maar een rustig middagje met de lammeren die om de paar uur hun fles moeten.

Vrijdag een rustige dag, beetje helpen in de stal, lammeren de fles enz.

zaterdag ook niet veel te beleven. wel kwam er s'avonds een lam naar binnen die koud en stijf was maar nog wel leefde, de hele avond met het diertje op schoot gezeten, maar het mocht niet baten, het is 's nachts overleden.

Vandaag eerst de lammeren gedaan, dit is het schema voor de dag:

08:00 alle lammeren
11:00 kleine lammeren
12:00 grote lammeren
14:00 kleine lammeren
16: grote lammeren
17: kleine lammeren
21:00 alle lammeren

daarna rond de middag met Johan een spelletje gespeeld en toen hebben we gegeten. Na het eten was er een schaap aan het bevallen, gauw naar stal en ja hoor mijn eerste lam dat ik mocht halen!
vanmiddag weer naar Kemphanen om daar de boel op te ruimen, er ligt al een hele hoop afval, morgen nog een dagje puinruimen en dan ziet het er weer netjes uit!


dit is ongeveer wat ik per dag doe, ik hoop dat er nog een paar lammeren komen deze weken?!

Groetjes Marieke




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Brielle

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 19140

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: