Rare eerste dagen - Reisverslag uit Monster, Nederland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu Rare eerste dagen - Reisverslag uit Monster, Nederland van Marieke Ende - WaarBenJij.nu

Rare eerste dagen

Door: mariekeinlalinea

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Oktober 2011 | Nederland, Monster

Hallo allemaal,

een beetje aan de late kant, er is de laatste dagen ook zoveel gebeurd. Ik ben nu weer terug in Nederland omdat oma dinsdag is overleden. Zondag avond kreeg ik het telefoontje van mijn vader dat het erg slecht met oma ging. Ik heb toen maandag ochtend meteen de eerste vlucht naar huis genomen. Maandag middag heeft mama mij van Schiphol opgepikt en zijn we direct doorgereden naar het ziekenhuis in Rotterdam. Daar aangekomen was ik best geschrokken hoe oma eruit zag. Oma lag in een diepe coma en was zaterdag gevallen waardoor ze een blauw oog had. s'Avonds heb ik in het ziekenhuis gegeten en we zijn om 19:30 naar huis gegaan. Tante Agnes heeft die nacht bij oma gewaakt. Dinsdag ochtend om 10 uur waren mam en ik weer in het ziekenhuis. Om 11 uur is Tante agnes naar huis gegaan om te slapen. De eerst anderhalf uur verliepen rustig, oma "sliep" en mam en ik praatte wat en we hadden alvast onze lunch en avondeten besteld. Rond het middag uur kregen wij ons eten en hebben we gegeten. Op dat moment was er nog geen verandering in de ademhaling van oma. Ineens begon ze weer zwaarder te ademen en rare geluiden erbij te maken. We hadden er een zuster bij geroepen. De pauzes tussen het ademhalen werden steeds langer en om 12:30 voelde de zusters ook geen hartslag meer. Toen werdt het chaos met bellen, bellen en bellen. Fabiënne oppikken van school en direct weer terug. Daarna de afdeling bedankt voor de goede zorgen en voor de laatste keer deze dag de weg op om naar huis te gaan. Woensdag ochtend kwam er een mevrouw van DELA om de crematie door te spreken. Maandag wordt oma gecremeerd. Woensdag middag ben ik naar stal geweest om Luuk te rijden. Mam is met oom Franklin naar oma's huis geweest om kleding uit te zoeken. Luuk was wel lief maar besloot dat hij terwijl ik voorop reed voor de beginners aan de kletter moest gaan omdat de hindernis in het midden van de bak wel erg eng was. 's Avonds voor het eerst sinds dagen weer met zijn vieren zitten eten. Vandaag heb ik even een dagje niets. Beetje tv, beetje computeren, en vaak met mijn teen in een voetenbadje. Mama heeft vanmorgen mij terugvlucht naar Malaga AGP geboekt: dinsdag ochtend vlieg ik met Transavia.

tot zover deze update

Marieke

  • 08 Oktober 2011 - 18:22

    Lilianaaa:

    vreselijk dit allemaal he wat er is gebeurt, het is nogsteeds niet helemaal tot me door gedrongen. het ging zo snel. gelukkig kon je gelijk komen. ik maakte me al zo zorgen dat je niet kon komen! dat zou erg zijn geweest!!!!
    tot maandag xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 19134

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 29 Maart 2015

My Down Under Adventure

18 April 2013 - 01 Juni 2013

Marieke goes Turkey

10 Maart 2013 - 27 Maart 2013

tussendeschapen

08 Januari 2012 - 12 Februari 2012

mariekegaatnaarduitsland

30 September 2011 - 02 November 2011

La Linea de la Concepción

Landen bezocht: